log in

Actueel

Actueel

Nieuwsberichten

Voorronde Balletje Hooghouden

Op zaterdagavond 7 juli vindt de derde editie plaats van het kampioenschap balletje hoog houden.  

Na Stadskanaal en Mussel wordt het evenement deze keer gehouden in Nieuw-Buinen. De club bestaat 100 jaar en het kampioenschap wordt opgenomen in het jubileumprogramma.

De titelstrijd is bedoeld voor A-junioren (JO19), B-junioren (JO17), C-junioren (JO15) en D-junioren (JO13) van de voetbalclubs uit het verspreidingsgebied van de Kanaalstreek en de Ter Apeler Courant: van Sellingen tot Gieten en van Alteveer tot Exloo. 

De voorronde wordt in de komende maanden gehouden op het eigen sportpark. Kort samengevat is het de bedoeling dat uiteindelijk de beste A-junior, de beste B-junior, de beste C-junior en de beste D-junior van de club een ticket in de wacht slepen voor de eindronde in Nieuw-Buinen.

Alle finalisten krijgen een exclusief inloopshirt en een certificaat. Bovendien wordt een voetbal verloot die beschikbaar is gesteld door Henk Klok van de gelijknamige sportwinkel in Stadskanaal. De drie beste junioren per categorie krijgen een beker. De twaalf bekers zijn aangeboden door hoofdsponsor Henk Nijmeijer van het bedrijf Nijmko Telecom ICT & Beveiliging in Stadskanaal.

Bijgesloten een link naar het artikel met Siert van der Laan van Nieuw-Buinen.

http://www.kanaalstreek.nl/sport/65748/wie-wordt-kampioen-balletje-hoog-houden-van-de-kanaalstreek-3/

Als er voldoende belangstelling is, gaan we bij de VV Gasselternijveen voorrondes organiseren in de diverse categorieën.

Heb je zin om mee te doen, geef je dan op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bij je leider.

Afsluiting seizoen Klaverjassen

Op vrijdag 13 april werd het laatste kaartje gelegd voor de klaverjascompetitie van dit seizoen. Erik Koudenburg werd winnaar van deze avond.

Over zeven speelronden en op basis van de vijf beste speelbeurten kwam Rinus Oortwijn als winnaar uit de bus. Rinus werd daarvoor beloond met een mooi vleespakket van Slagerij Heukers.

Darttoernooi 2018

Darttoernooi v.v. Gasselternijveen 2018

Vrijdag 16 maart stroomde tussen kwart over zeven en half acht de kantine vol met dartliefhebbers. Maar liefst 24 man – helaas geen vrouwen - hadden zich ingeschreven om te strijden om de spreekwoordelijke eer en een leuke geld- of vleesprijs. Iets later dan gepland en met de hulp van last minute invallers Jan Bokhorst en Stefan Edes (dartdeal.nl) werd gestart met de poule fase. In 6 rondes van 3 legs werd in de poules A tot en met F gestreden om tickets voor de knock-out finales. De nummers 1 en 2 van iedere poule en de beste 4 nummers 3 plaatsten zich voor winnaars knock-out finale, de overige spelers vertoonden hun kunsten verder in de verliezers knock-out finale.

Vooral de plaatsing van de beste 4 nummers 3 zorgde halverwege het toernooi voor wat hoofdbrekens voor de wedstrijdleiding. Gelukkig fluisterden Dylano Stegers en Bert Koomans de juiste oplossing in waardoor rond 11 uur met het klapstuk kon worden vervolgd. 16 spelers in de winnaars- en 8 spelers in de verliezersfinale maakten in 5 rondes uit wie de sterkste was. Vooral in de winnaarsfinale was het ongemeen spannend. Uiteindelijk streden Evert Koomans tegen Gertjan Eefting en Gerben Weisbeek tegen Arjan Hospers in respectievelijk de verliezers- en winnaarsfinale om de prijzen. Gerben en Arjan hadden er wel heel veel zin in en besloten de darts te kruisen in een best-of-seven in plaats van best-of-five finale.

Koning van de finales waren Gertjan Eefting in de verliezersfinale en Gerben Weisbeek in de winnaarsfinale. Arjan Hospers ging met de prijs voor de hoogste uitgooi van 112 punten aan de haal.

We kunnen terugkijken op een geweldig en gezellig darttoernooi waarvoor iedereen dank. Gezien het enthousiasme is de kans wel heel erg groot dat dit een blijvertje gaat worden. Speciale dank gaat uit naar:

  • Alle schrijvers die het hoofdrekenen weer op konden frissen.
  • Itske Prikker en Gerard Bies voor het verzorgen van de hapjes en drankjes.
  • Stefan Edes van dartdeal.nl voor het verzorgen van de dartbanen en het beschikbaar stellen van de prijs voor de hoogste uitgooi.
  • Adviesburo Tammega voor het beschikbaar stellen van de 1e prijs voor de winnaarsfinale.
  • Gerine Hoeve voor het beschikbaar stellen van de 2e prijs voor de winnaarsfinale.
  • Slagerij Heukers voor het samenstellen van de 1e en 2e prijs voor de verliezersfinale.

Einduitslag:

Gerben Weisbeek – winnaar darttoernooi v.v. Gasselternijveen 2018

Arjan Hospers – verliezend finalist

Gertjan Eefting – winnaar verliezersfinale

Evert Koomans – verliezend finalist verliezersfinale

Arjan Hospers – hoogste uitgooi

Alle foto's: https://www.facebook.com/pg/vvGasselternijveen/photos/?tab=album&album_id=1731476753565358

 

Noordkreet van een vrijwilliger!

Er moet mij even iets van het hart. Sinds jaar en dag ben ik betrokken bij onze mooie vereniging, het is mij met de paplepel ingegeven, zullen we maar zeggen.

Al die jaren heb ik me ingezet om mee te helpen met het reilen en zeilen binnen deze club. En gelukkig zijn er veel mensen binnen onze vereniging die zich, net als ik, met hart en ziel inzetten om de club draaiende te houden. Want het lijkt zo simpel. Een paar uurtjes trainen in de week en een wedstrijdje spelen in het weekend. Maar om dit voor iedereen mogelijk te maken, zijn vele vrijwilligers dag in dag uit in touw.  Dat begint op maandagmorgen en gaat door tot maandagmorgen een week later, elke week, elke maand, ieder jaar weer.

Een beknopte opsomming van wat er zoal gebeurd in zo’n week:
- onderhoud sportcomplex (we krijgen regelmatig complimenten van bezoekers dat ons sportpark er zo mooi bij ligt, nou dat komt niet van de wind)
- kantine (is geopend als er activiteiten zijn, daarnaast moet er wel voorraad zijn anders is er niks te verkopen)
- schoonmaak van kleedkamers en kantine (nee, we hebben nog steeds geen kaboutertjes gezien)
- alle te spelen wedstrijden, van jong tot oud, moeten worden geleid (leiders, scheidsrechters, grensrechters en wedstrijdsecretarissen voor het contact met de bond, eigen teams en tegenstanders)
En dan heb ik nog niet gehad over de bestuursfuncties, ook zij zitten niet stil (al denken sommige mensen dat ze niks doen)en een sponsorcommissie, die probeert geld voor de vereniging binnen te halen. Maar ook de Supportersclub die altijd in touw zijn bij thuiswedstrijden van het 1e elftal.
We willen graag activiteiten, maar er moeten wel mensen zijn die dit organiseren, of helpen bij de organisatie.

Al met al komt er heel wat bij kijken voor die paar uurtjes sporten per week. Uiteraard willen we dan ook nog dat het allemaal betaalbaar blijft. Op alle werkzaamheden binnen de club kunnen we betaalde krachten zetten, goed voor de werkgelegenheid, maar zeer slecht voor onze eigen portemonnee, want de contributie zal met tientallen euro’s per jaar omhoog moeten.

Zover willen we het toch niet laten komen. Mensen, is het echt waar dat “men” steeds minder voor een ander over heeft, dat we steeds individueler worden? Nee toch?! Laat zien dat het bij de VV Gasselternijveen niet zo is.

Dus hierbij een oproep van een enthousiaste vrijwilliger.
Ik begrijp best dat niet iedereen wekelijks klaar wil en kan staan voor de club. Maar denk nog een keer extra na als je wordt gevraagd ergens mee te helpen, of er wordt een oproep gedaan via de mail, de site, Facebook of in een groepsapp. Vraag jezelf af of je toch niet een klein steentje wilt en kunt bijdragen voor deze fantastische club.

Want let wel: het steeds kleiner wordende groepje “vaste” vrijwilligers, komt op een punt dat ze het bijltje erbij neergooien, omdat ze zo weinig respons krijgen van de leden en hun ouders.
Vele handen maken licht werk.                               

Aaltje Dries.

 

Kantinedienst zaterdag

In de bijlage nogmaals het schema van de kantinediensten. Helaas is de afgelopen weken gebleken dat er diverse ouders niet zijn komen opdagen. Dit betekent dat Harrie er dan alleen voor staat. En dat is niet de bedoeling.
Daarom nogmaals deze mail. Kun je niet dan zelf ruilen.

Wij zijn nog op zoek naar extra vrijwilligers voor de kantinediensten op: 

Zaterdag 24 maart vanaf 10.30 tot 12.30, ter vervanging van de familie Boiten ( ik heb de laatste weken Harrie steeds geholpen)

Zaterdag  14 april samen met de familie Oostingh ( tijden nog in overleg) 

Wie kan graag doorgeven aan mij ( bellen of mailen) 

Voor de inhaal/beker op 5 mei zijn de familie Deuring en Loots ingepland ( ipv 17 februari toen alles afgelast was) 

Hartelijke Groet, 

Marjon Boiten
Telnr: 0651354758 of 0599622278

Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Datum

Tijd

Thuisspelend

Bezetting

 

 

 

 

 

 

17-mrt

8.00-12.30

O13-1 / O13-3

Harrie

 

 

O9-1 / O11-2

Fam. Wiegers

 

13.00-16.30

MO17-1

Fam. Kroezenga/ Judith

 

 

 

 

 

 

24-mrt

8.00-13.00

O11-1 / O11-2

Harrie

 

 

O9-1 / O17-2

Fam. Prenger

 

 

13.00-16.30

O19-1

Fam. Poppinga

 

 

31-mrt

Beker / Inhaal

 

7-apr

9.30-12.00

O9-2

Harrie/fam. de Jonge

 

13:30

MO17-1

fam. Prins/Jansen

 

 

14-apr

8.00-13.00

O13-1 / O13-3

Harrie

 

 

O11-1 / O11-2

Fam. Oostingh

 

 

O9-1 / O17-2

 

 

 

13.00-16.30

O19-1

Fam S.Salomons

 

 

21-apr

8.00-12.30

O13-1 / O13-3

Harrie

 

 

O9-2

Fam. Smit

 

13.00-16.00

MO17-1

Fam. Kreuger/ Pomp

 

28-apr

Beker / Inhaal

5-mei

8.00-12.30

jeugd

Harrie/ fam.Deuring/Loots

 

9-mei

Beker / Inhaal

10-mei

Beker / Inhaal

12-mei

8.00-12.30

O11-1 / O11-2

Harrie

 

 

O9-1 / O17-2

Fam. Osnabrugge

 

 

13.00-16.30

O19-1

Fam. Herder/ Corporaal

 

 

19-mei

8.00-13.00

O13-1 / O13-3

Harrie

 

 

O9-1 / O11-2

Fam. Torenbosch

 

13:30

MO17-1

Fam. de Graaf

 

 

26-mei

09:00

O11-1

Harrie 

 

10:30

O9-2

Fam. Heuten

 

11:30

O17-2

 

 

 

13.00-16.30

O19-1

Fam.Rorije/T.Salomons

 

 

         

 

Log in or create an account